Kitai

Alla inlägg under januari 2014

Av Maya - 27 januari 2014 15:28

Shotja!
Jag är helt seg idag.. Kan bero på att vi la oss klockan fyra inatt men endå, det känns som jag varit ute och festat typ, sån känsla har jag.
Vi var på bio i lördags, såg The wolf of wallstreet, den var faktiskt bättre än jag förväntat mig. Och ni som tycker tre timmar är för länge, det kändes som max två. Rekommenderar att se den!
Igår läste jag klart min bok, Femtio nyanser av honom. Läskigt bra bok och kan ju meddela att jag grät sista kapitlet. Blev dock en aning besviken på slutet, det var alldeles för hastigt och kändes som författaren fick slut på tid ungefär, men det finns ju två böcker till att läsa så dags att besöka bibblan!
Dom flesta tycker boken är väldigt grov, sexuellt, men jag tycker det är lite att ta i. Visst är det inte vanligt vaniljsex (som det heter i boken, hihi) men jag trodde faktiskt den skulle vara värre. Men vem vet kanske uppföljarna är grövre!

Nu ligger jag bara i sängen funderar på och kolla någon film, har ingen aning om vilken dock. Tycker det är skit svårt att hitta en riktigt bra film. Just nu är jag sugen på någon drama eller romantik, får se vad jag hittar.
Åker hem onsdag kväll också.. Inte alls kul. Hade gärna stannat en vecka till men jobbet kallar, men I'll be back!
Jag saknar gymmet något enormt också, har inte gymmat på en och en halv månad nu och det är waaay för länge. Kryper i fingrarna. Ska börja köra stenhårt när jag kommer hem till Göteborg igen. Smärtan i mitt knä har ju äntligen försvunnit så nu kan jag försiktigt börja köra ben igen. Jag måste ha i bakhuvudet att vara väldigt försiktig dock, ta det lungt med vikterna. Att köra med min egna kroppsvikt i början är nog bra.

Vi hörs!

Av Maya - 24 januari 2014 12:08

Gomorron
Vaknar upp och inser att jag är i Stockholm, för den typ 100 gången den här veckan, bästa!
Den 28 December åkte jag och min bästis Elin till Africa, Gambia!
Det var en otrolig resa på tre veckor. Min plan var ju att hinna se så mycket som möjligt och jag ville gärna åka över till Senegal och Fathala.
Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Resan bestod mest av stranden, sol och bad. Men några små resor till Banjul och Abuko hann vi endå med.
Tre veckor senare var det dags att åka hem, då vi kände att tre veckor plötsligt bara blivit en, men men I'll be back fosho.
Efter 18h landade vi på Arlanda i alla fall, iskall och trött. Kanske det bästa med Arlanda är att dom har Max, så vi satte i oss ett riktigt bamse mål, hehe.
Planerar att stanna i Stockholm fram tills onsdag. Tycker egentligen inte så mycket om det. Vill stanna kvar tills jag blir gammal och grå, men samtidigt väntar alla kompisar och familjen hemma. Snacka om att vara dragen åt två håll..
I Stockholm är det stress fritt för min del, kanske lite konstigt uttryck då de flesta som bor här anser att stress är som att dricka morgon kaffet, väldigt vanligt.
Göteborg för mig innebär stress och press. Jobbet drar igång igen, även om det bara kommer bli ca två dagar i veckan. Gamla vanor brukar sitta i och känner att det kommer bli tufft när jag kommer hem. Men jag har lovat mig själv denna gången, och jag kommer hålla det. Jag vet att jag kan och jag är stark. Ibland måste man sätta krav på sig själv för att kunna växa som person och jag känner verkligen att jag behöver den här utmaningen..

Björnen börjar vakna från sitt ide så ska se om jag kan få en puss..
BYEt

Av Maya - 24 januari 2014 00:50

Hittat tillbaka till bloggandet.. Skrivandet var en stor del av mitt liv innan, och jag har tappat allt. Det är både skönt och ledsamt. Dels för att jag inte har tid och dels för att jag inte är samma person längre. Ser ingen anledning med att skriva så som jag gjorde innan. Jag vet att pappa skulle bli glad i alla fall, hehe.

Livet går väl upp och ner. Har haft ett jobbigt 2013 men samtidigt har jag lärt mig mycket och det har fått mig att växa som person. Just nu är livet på topp. Allt känns mycket lättare och för en gångs skull i mitt liv vet jag vart jag står någonstans.
Vi får hoppas att 2014 har något alldeles extra att erbjuda!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Maya 20 år, Göteborg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards