Kitai

Alla inlägg under februari 2014

Av Maya - 25 februari 2014 15:27

Hej
Gick upp i tid idag för en gångs skull, kl 10.30 Det är tidigt för mig i alla fall som alltid är ledig nu för tiden. Jobbar en dag denna veckan och tror det är dags att hitta ett nytt jobb.
Min kompis kom och hämtade mig klockan tolv och körde ner mig till Kungsbacka as snällt. Skulle hem till pappa för att passa lillebrosan när pappa ska på handledar kurs. Sen åkte jag, pappa och calle ner till Ica Maxi för och handla lite. Det är ju den 25 idag så bokrean börjar också. Såklart köpte jag min älskade "Femtio nyanser.." så nu har jag alla tre böckerna. Har redan kommit halv vägs i "Femtio nyanser av mörker" och planen var ju att ha den när jag åkte till Stockholm nästa vecka, det kommer bli en lång tågresa. Men nu kan jag läsa hur mycket jag vill eftersom jag har bok nummer tre, som tyvärr är den sista boken. Önskar verkligen inte att det inte var den sista.. Grymt bra bok. Tycker den är väldigt väl skriven och gillar författarens sätt att uttrycka sig på. Sen drömmer man ju sig bort i boken för deras förhållande är så underbart och på något sätt äkta.
Gymmet går väl sådär. Det är fortfarande fram och tillbaka. Lovade mig själv att tänka mer på min kost osv men det går sådär. Igår tryckte jag i mig en hel chips påse när jag kollade en film. Helt sjukt egentligen. Visst brände säkert 1500kcal igår för jag sprang 40 minuter på dagen och sen 2.5 h på gymmet men endå. Får psykos för jag inte ser några resultat eller känner mig trött i mina muskler. Det är bara samtidigt jag gör övningarna jag blir trött men känner mig aldrig helt slut länge, som jag kunde göra innan. Antar att jag måste pressa ännu hårdare och äta mindre. Får damp i alla fall och blir sjukt ner jobbad. Speciellt när man ser folk som är på gymmet 2-3 dagar i veckan och ser resultat efter en månad och här kmr jag som spenderar 2.5h på gymmet
5 dagar i veckan och det händer inte ett piss!!!
På fredag kommer min mor hem från Indien. Hon har vart där nu sen 6 december sjukt längre. Det ska bli kul att hon kommer hem men samtidigt trivs jag att bo ensam. Det är enkelt. Ingen som tjötar och man kan göra exakt vad man vill. Aja, måste i alla fall stor städa på torsdag (skjut mig). Hatar att städa det suger, får se om jag orkar städa mitt rum, hon är endå inte där inne hehe.
En vecka och två dagar kvar tills jag får träffa min kärlek, hihi as glad! Har gått för långt tid 27 dagar fan det är inte normalt. Ska bli jätte kul och träffa honom i alla fall. Ska träffa hans mamma och pappa för första gången också, och jag är sååååå nervös. Är säker på att jag kommer skämma ut mig totalt, så jävla typiskt mig. Jag hoppas bara dom tycker om mig och att vi kommer överens. Blir bara nervös jag tänker på det, herregud!
Har tvingat lillebrosan att plugga också. Han fick spela sitt data spel i en halvtimme, prickar 15.00 sa jag till honom nu räcker det och nu ska du plugga. Självklart började han "Men jag ska bara". Och nej, det finns inga ska bara med mig, säger jag att han ska plugga då pluggar han. Nu sitter han där inne och pustar och suckar, haha! Men han pluggar. Han ska kunna alla länder i EU, lite extremt tycker jag. Det finns ett test på internet man kan göra, en karta där du ska pricka ut alla länder. Jag fick 46% ganska pinsamt. Han är nu uppe i 75% och jag sa att när du är uppe i 90% får du spela en stund till, bästa mamman är jag så stolt!

Im sick and tired of feeling sick and tired.

Av Maya - 21 februari 2014 23:35

Dom skriker så högt att ingen av dom kan höra varandra längre.

-Hur fan kunde du vara med henne? Vrålar hon med gråten i halsen.
-Jag har inte varit med någon, skriker han för tionde gången.
-Våga stå här och ljug för mig, jag vet precis vad som hände!
Han suckar och tar ett steg närmare henne. Hon puttar bort honom ifrån sig och fortsätter skrika.
-Så alla som går runt och säger att du knullade henne förra helgen ljuger, är det de du säger! Hennes hjärta brister och hon kan inte längre hålla inne tårarna.
En än gång försöker han närma sig henne. Har tar henne i sig famn. För några millisekunder glömmer hon bort all smärta, alla lögner och det alla i skolan pratar om. Om att hennes pojkvän legat med någon annan.
Lika snabbt som den försvann är hennes ilska tillbaka, hon backar och hennes handflata träffar hans kind.
Hon blir lika förvånad som honom. Hon backar några steg och står som förstenad. Vad ska han göra nu?
Ett kolsvart mörker tar över hans blick.
-Slå mig en gång till, säger han dämpat.
Det blir helt tyst i rummet. Skulle någon släppa en nål skulle inte en döv kunna missa det.
-Jag vet att du låg med henne.
Hennes röst är klen. Hon orkar inte skrika mer.
Han ger av sig ett skrik av frustration, vänder sig om och slår handen i väggen. Dånet får henne att rycka till.
-Är du trög i huvudet eller, jag har inte legat med någon annan än dig! Han börjar tappa tålamodet. Det värsta han vet är att bli anklagad för något han inte gjort.
-Men vem vet, du kanske står här och anklagar mig för bullshit när du själv legat med någon annan, ha?! Är det så det är?!
Hon tittar ner i golvet. Hon vet mycket väl svaret på den frågan. Hon vet att hon inte varit honom trogen. Skammen sköljer över henne. Utan att tänka sig för skriker hon ut "Men det var för helvete inte förra helgen!".
Hon tar sig för munnen. Vad fan sa hon nyss?!
Hans blick är helt tom. Och hans andning avtar. Han öppnar munnen för att säga något men stänger den lika snabbt. Tystnaden återkommer.
-Älskling förlåt mig! Jag menade inte så. Hon tar ett steg framåt för att röra vid hans kind. Slaget stoppar henne och träffar hennes hand. Han backar bakåt tills väggen stoppar honom.
Hans andning ökar. Ilskan sprider sig i kroppen. Bilder av att hon ligger i en säng med en annan kille får bägaren att
rinna över, nu är det han som skriker.
-Ditt äckliga lilla luder vafan står du och säger! Han rör sig hotfullt mot henne.
-Förlåt baby, det bara blev så jag menade inte att hoppa i säng med honom. Av ren reflex tar hon några steg bakåt.
-Du menade inte att suga hans kuk? Vrålar han.
Nu början hon bli rädd. Hon har aldrig sett honom såhär. Hans ögon brinner av ilska. Hon går fram mot honom för att lugna ner honom.
Bam, slaget träffar hennes ansikte. Hon faller ihop på golvet. Hennes kind brinner och smärtan går inte att beskriva. Trots att det rinner blod ur hennes näsa gråter hon inte. Hon stödjer sig mot väggen och reser sig upp.
Hon hinner inte reagera innan hennes kropp flyger in i väggen. Kraften hon flyger in med när han puttar henne gör att hon tappar andan.
I hans raseri ser han ingenting och känner ingenting. Hans knytnäve träffar hennes ansikte igen. Än en gång faller hon ihop, men denna gången reser hon sig inte.
Hon skyddar sitt ansikte och gråter tyst.
Minuterna går och hon vet inte hur länge hon ligger där. Han sätter sig bredvid henne. Han smeker hennes hår och visar förlåt. Äcklad och chockad flyttar hon sig från honom och hastigt reser hon sig upp.
Han tittar på henne. Från hennes näsa rinner det blod och hennes läpp är sprucken. Svarta tårar av mascaran rinner ner för hennes blodiga kinder. Hon gråter tyst. Blicken hon ger honom skär i hans själ och han inser nyss vad han gjort.
Hon bara stirrar på honom, säger inte ett ord.
Plötsligt flyger hon ut ut rummet, springer igenom hallen med honom efter sig som ropar hennes namn. Hon hör honom inte. Hon vill inte se honom mer. Snabbt drar hon på sig sina sneakers och rycker åt sig sin jacka. När han precis är bakom henne drämmer hon igen dörren i hans ansikte.
Hon fortsätter springa ut ur svalen och vidare ut på gården. Förbi dagiset och korsar vägen. När hon längre inte kan andas i vinter kylan faller hon ihop i snön.
Hon vilar sitt sönderslagna ansikte i sina händer och gråter. Hur kunde han göra så mot henne. Han lovade att aldrig lägga en hand på henne.

Smärtan i bröstet är värre än den efter slaget. Hon känner inte hur snön tränger in i hennes jeans och kyler ner hennes kropp. Hon känner ingenting. Hur ska hon någonsin kunna älska honom igen. 

Och värst av allt hur ska han någonsin kunna älska henne igen..

Av Maya - 17 februari 2014 22:39

Jag försöker verkligen så gott det går men blir galen!!! Kan inte greppa att det är 17 dagar kvar tills jag får träffa min bebe.. Och värst av allt är att jag åker på kvällen vilket betyder att jag är i Stockholm runt tolv. Inte ens kul någonstans.
Så mycket som mänskligheten uppfunnit och ingen kan uppfina en tidsmaskin, hallå?! Fan vad grymt det hade varit. Bara att ställa sig i ett skåp av stål med massa knappar i, säga sin destination och vipst så är man där! Av förutsättningarna att den andra personen har ett likadant stålskåp då.. Man skulle kunna köpa skåpen på tex Elgiganten, eller Media Markt för fem tusen, ja något i den stilen. Var tioende mil skulle kosta runt 20 kr. Vilket skulle betyda att det skulle kosta mig ca 200kr att åka tur och retur till huvudstaden. Men bästa av allt är väl ändå att det bara skulle ta någon sekund sådär, plus minus någon minut om det är många som reser samtidigt, hehe. Fan ska nog dedikera mitt liv till att uppfinna ett sådant skåp, det hade varit den största uppfinningen genom tiderna, typ.

Nog pratat om tidsmaskiner som ännu inte finns. Jag kom nyss hem. Åkte hem till Roseel efter tandläkaren för att hämta min laddare jag glömt. Hos tandläkaren gick det bara bra, såklart, har ju dom finaste tänderna, host.
Hon gjorde egentligen inte så mycket. Påpekade på att jag skulle ta ut min piercing, och det kommer inte hända. Eller kanske jag borde. Har haft den i snart 7 år.. Och för att vara ärlig är det ganska barnsligt. Hej, jag är 21 år gamal med tungpiercing. Men jag vet någon som skulle bli besviken, hehe. Och förresten känner jag mig naken utan den, känns som något saknas, den är liksom ett med mig nu.
Hos Roseel blev jag bjuden på tacos, alltid gott! Och speciellt nu eftersom jag aldrig blir mätt fan. Kommer hem från gymmet och maxar mat, efter 30 minuter är jag lika hungrig igen.. Det är bara jobbigt och dyrt. Kan inte bestäma mig om jag ska minska på maten eller inte. Eller om jag ska byta föda mot mer enkel mat. Mindre kalorier och mer protein. Men samtidigt är det gott med pasta och ris. Hm, jag får se. Har ju stora problem med att bestämma mig för saker. Ena dagen vill jag det och nästa vill jag något annat.. Så typiskt mig.

Nu ska jag käka chips, hehe och kolla på en film som heter "About time" har faktiskt ingen aning vad den handlar om, men det är nån sorts kärleksfilm. Måste ju i alla fall få kolla på andra som myser och pussas när jag inte kan, buhu..

 

You be me, me be you

Av Maya - 14 februari 2014 12:29

Vart jag är någonstans när jag vaknar vet jag inte riktigt. Jag vaknar upp i min säng, i mitt rum, i min lägenhet och i min stad men endå känns det som om jag är på en annan planet. Jag vaknar upp stressad. Jag är till och med stressad när jag sover. Jag vaknar upp några gånger varje natt, fast samtidigt är jag inte vaken. Jag är fast i ett staduim mellan att vara vaken och att sova. Det är som jag går i dimma.

Det har aldrig riktigt varit mardrömmar. Men samtidigt är det drömmar som inte går ihop, det är något med drömmarna jag inte kan förklara och det skrämmer mig. Medans jag drömmer undrar jag verkligen om det är en dröm eller om verkligheten blivit ett helvete.


Vi sitter i en vit skåpbil, vi är ungefär 10  st personer i skåpbilen. Ena sidan av bilen sitter inte fast och gång på gång är jag nära på att ramla ut. Vi är påväg någonstans, vart vet jag inte. Vi skrattar och skojar.

Helt plötsligt framför bilen springer ca ett femtio tal poliser med hundar och dragna vapen. Vi råkar köra på ett antal av dom, men ingen reagerar.

Drömmen hoppar och vi befinner oss i ett litet hus, mer som en skjul. Vi sitter vid ett matbord. Dom upprepar hela tiden frågorna, "vad vill du äta, vad vill du lyssna på, ska du byta om" och där börjar paniken.

Runt omkring huset börjar en folkmassa samla sig som håller facklor. En av de boende i huset öppnar dörren, då börjar folkmassa applådera. Dom skriker att "det är hon, där är hon!". På något sätt är jag anledningen till att poliserna hade samlats på vägen, jag är tydligen från en annan planet.

Folkmassa strömmar in i huset som blir mindre och mindre. Dom drar i mig, rycker i mig och säger ord jag inte kan förstå. Sedan ser jag ett ansikte jag känner igen, det är min bästa kompis.

Hon står i dörröppningen och det verkar som bara jag kan se henne. Hon säger till mig att jag ska komma, hon säger att vi ska ta mitt liv och hon har en plan. "Vi tar skåpbilen, kör iväg och sen krockar vi så kommer den explodera i luften, BOM!" På det sista ordet skriker hon och blir nästan psykotiskt, jag känner inte igen henne.

Jag springer in på toaletten för att försöka ta skydd, men hinner inte låsa dörren innan tre killar tar sig in med mig. Nu är vi alltså sex st personer i en toalett. De två tjejerna som var där innan jag kom står och fnittrar och leker med mitt hår. Killarna börjar dra i mig och lägger sina händer på min kropp. Jag slår bort deras händer och försöker skrika att jag inte vill, men uppfattar aldrig om mina skriks hörs. Gång på gång försöker jag få tag i min mobil och skicka ett sms, men varje gång jag skrivit klart står det något helt annat på min skärm och jag måste skriva om. Jag rycker mig tillslut loss från killarnas grepp och tar mig till sovrummet. Väl där inne lägger jag mig på sängen, skräckslagen.

Sovrummets ingång som är ett valv får plötsligt galler och jag är insängd. En pojke i 6 års ålder står och kastar tegelstenar på mig och skrattar. Smärtan går inte att förklara.

Än en gång hoppar drömmen och jag springer för mitt liv mot en buss jag ser komma på vägen. Jag bryr mig inte att läsa vart bussen är påväg utan kliver på den snabbt och ser till att sätta mig på en plats där chaufören kan se mig från backspegeln. När jag sitter på bussen tittar jag ut, och det känns som jag förlorat allt..


En del av min dröm inatt. Känns faktiskt bättre nu när jag skrivit ner den.. Ska palla mig ner till gymmet innan klockan blir för mycket, glad alla hjärtans dag!

 

Cuz you don’t say you love me to your friends when they ask you, even though we both know that you do..

?

Av Maya - 10 februari 2014 01:29

Du har mitt hjärta i din hand.
Vet inte vem du är och hur du hittade hit, men på något sätt fann du mig, och jag fann dig.
Jag smeker din kind. Du är så söt där du ligger bredvid mig. Min hand flyttar sig till ditt bröst och jag känner ditt hjärta slå. Försiktigt försiktigt kysser jag dina mjuka läppar.
Du vaknar till och lägger din hand runt omkring mig. Jag flyttar mig närmare dig och beundrar dig där du sover. Hade det varit möjligt hade jag aldrig slutat, jag önskar detta ögonblick var föralltid.
Innan sömnen tar över viskar jag i ditt öra, "du är det vackraste jag sett"

The fear of losing you kills me.

Av Maya - 9 februari 2014 23:14

Hejsan!

Sitter hemma i soffan med Elin M. Just kollat klart på en film, Lol, med Miley Cyrus. Ska jag vara helt ärlig var den faktiskt bra. Gullig sån kärleks film. Men inte lika roligt att se sånna filmer när min boo är 50 mil bort.. Suger!


I fredags var jag hemma med Elin och bara chillade. Vi hade handlat och fixat hela dagen inför lördagen. 
Jobbade 10-18 igår med pappi och det var fett stressigt. Förstår inte vart alla människor kommer från men nu för tiden är det allt kaos. Fast det är roligt när det händer någonting och eftersom det är med pappi jag jobbar går allt galant, vi är ju bara bäst!
Kommer hem till en lägenhet full med fina tjejer! Elin hade fixat iordning maten, så söt som hon är, ängel! Det blev en snabb dusch och fixat sig lite innan dom andra tjejerna anlände. Sen åt vi god mat och bara snacka skit. Lite dans bleb det också ;)
Min kompis och hans kompisar kom senare och anslöt sig till gänget. När klockan blev 23 insåg vi att vi var tvunga att dra oss in mot stan för att hinna in på Trädgårn innan kl slog 00 (om man vill slippa betala 120kr då) Men det blir aldrig som man tänkt sig, klockan blev över tolv och entré värden sa att vi var tvunga att betala. De flesta av oss hade tomma plånböcker så beslöt oss för att gå vidare. Vi hamnade på Rio Rio efter mycket om och men. Där inne fanns två dansgolv, nedervåning bjöd på Salsa och övervåningen Stamp. Vi hängde mest på nedervåningen och bästa Lianet försökte lära mig några Salsa steg. En timme och mycket svett senare satt äntligen ett steg, skit nöjd var jag!
Efter jag blivit kung på Salsa beslöt vi oss för att undersöka Stamp musiken. Sagt och gjort gick vi till övervåningen. Och det var det sjukaste jag varit med om! Jätte bäng musik verkligen och inte alls min smak. Men eftersom jag var onykter och Roseel ville dansa så tänkte jag fuck it, varför inte?! Vi hade skit kul och dansade som galningar, jag kan ju inte sett helt frisk ut men det var riktigt jävla kul, haha!

Klockan blev mycket och eftersom jag skulle upp och jobba drog jag och Elin M oss hem. Efter ett snabbt stopp på donken tog vi vagnen, klunkade vatten och sen somnade vi som två barn.

Idag har jag bara jobbat, och som vanligt lika mycket folk som vanligt. Snälla David skjutsade hem mig till Elin M som stod och vänta på parkeringen. Vi gick sen till min pizzeria och beställde en pizza vi delade på, fett gotttt! Till efterrätt blev det brownie från 7-eleven som jag fick från Corine. 
Imorgon blir det att sova och inte vakna till någon jävla väckarklocka YES! Sen blir det att maxa sönder på gymmet och ja städa efter gårdagen, det ser ut som sju svåra år här..


Why do you have to be so cute, it´s impossible to ignore you. I swear I would kiss you all night if I could.

Av Maya - 6 februari 2014 23:28

Hey
Jag har inte skrivit sen jag var i Stockholm men har varken haft tiden eller orken.
Nu är jag i alla fall hemma i Göteborg. Och ja, det suger.
Det posetiva är väl gymmet, och har kört stenhårt sen jag kom hem! Har fokuserat mest på ben, och det går faktiskt bättre än jag förväntat mig. Försöker undvika squats så mycket som möjligt och köra andra övningar som inte belastar mina knän så mycket. Och ni tjejer som bara fokuserar på squats och hoppas att ni ska bygga, släpp det!
Har börjat komma igång bättre med armarna också men behöver egentligen öka mina vikter. Är lite osäker i den punkten dock.. Klart jag vill ha mer utmaning och jobba hårdare men är rädd för att jag ska bygga för mycket, och de flesta säger att jag borde lugna mig. Det är skit svårt tycker jag för armar e sjukt kul att köra!

Allt utöver gymmet fungerar väl. Jag känner mig ganska less på det mesta just nu och känner mig bara nöjd när jag är på gymmet.
Jobbet har rullat på som vanligt, men det är ju just det allt känns exakt som vanligt. Även fast jag nu brutit den största vanan som jag haft i tre år känns allt likadant. Det kändes nästan bättre när jag hade vanan.. (Skrev jag precis det är? Shit, skäms fan för mina egna tankar!) Men det är sant! Tror jag.
Just nu känns det inte som det skulle spela något roll vilket som, jag bryr mig liksom inte, men så kommer jag på någon som bryr sig, som verkligen bryr sig, och där förändras allt.
Han upprepar hela tiden att jag inte ska göra det för hans skull och att jag ska göra som jag vill. Och jag har aldrig gjort det för hans skull, men poängen är att utan honom så hade jag aldrig slutat. Utan hans ord i bakhuvudet hade jag aldrig lagt av!
Och för mig betyder det allt. Hans åsikt betyder mer än någon annans just nu. Och det låter säkert sjukt och som jag vore besatt men om jag ska vara ärlig är det så jag känner.
För mig är han en stor förebild och jag vill vara honom till lags.
Ett problem jag har och som jag måste bli bättre på är att lära mig att lita på människor som vill mig väl. Jag drar oftast väldigt snabbt egna slutsatser och agerar, känner och beter mig efter det, och jag vet att det är fel. Hur ska jag kunna ge någon en chans när jag dömmer dom innan jag låter dom visa hur dom är!

Jag undrar för mycket och bryr mig för mycket om människor runt omkring oss. Men för mig är det svårt när vi, så det känns, lever på två olika planeter. Jag har inte alls någon aning om vad du gör just nu och det skrämmer mig.
Små saker jag egentligen inte borde bry mig om snurrar i mitt huvud hela dagen. Och ja, jag erkänner det, jag är svartsjuk. Och nej, jag skulle aldrig tro att du skulle ljuga för mig men samtidigt är det rätt uppenbart.
Du är för bra för mig, på alla plan och nivåer. Och vi båda vet att du kan få så mycket bättre, och det är det som skrämmer mig.
Vad gör vi om du en dag ringer och säger att du träffat någon annan, någon annan som är bättre än jag, någon annan som är bättre för dig.
Jag vill inte ens tänka på det, för jag vet att du är den bästa för mig..


Känslorna tar över och jag gräver mig egna grav.

Presentation


Maya 20 år, Göteborg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards