Kitai

Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Sveket

Av Maya - 21 februari 2014 23:35

Dom skriker så högt att ingen av dom kan höra varandra längre.

-Hur fan kunde du vara med henne? Vrålar hon med gråten i halsen.
-Jag har inte varit med någon, skriker han för tionde gången.
-Våga stå här och ljug för mig, jag vet precis vad som hände!
Han suckar och tar ett steg närmare henne. Hon puttar bort honom ifrån sig och fortsätter skrika.
-Så alla som går runt och säger att du knullade henne förra helgen ljuger, är det de du säger! Hennes hjärta brister och hon kan inte längre hålla inne tårarna.
En än gång försöker han närma sig henne. Har tar henne i sig famn. För några millisekunder glömmer hon bort all smärta, alla lögner och det alla i skolan pratar om. Om att hennes pojkvän legat med någon annan.
Lika snabbt som den försvann är hennes ilska tillbaka, hon backar och hennes handflata träffar hans kind.
Hon blir lika förvånad som honom. Hon backar några steg och står som förstenad. Vad ska han göra nu?
Ett kolsvart mörker tar över hans blick.
-Slå mig en gång till, säger han dämpat.
Det blir helt tyst i rummet. Skulle någon släppa en nål skulle inte en döv kunna missa det.
-Jag vet att du låg med henne.
Hennes röst är klen. Hon orkar inte skrika mer.
Han ger av sig ett skrik av frustration, vänder sig om och slår handen i väggen. Dånet får henne att rycka till.
-Är du trög i huvudet eller, jag har inte legat med någon annan än dig! Han börjar tappa tålamodet. Det värsta han vet är att bli anklagad för något han inte gjort.
-Men vem vet, du kanske står här och anklagar mig för bullshit när du själv legat med någon annan, ha?! Är det så det är?!
Hon tittar ner i golvet. Hon vet mycket väl svaret på den frågan. Hon vet att hon inte varit honom trogen. Skammen sköljer över henne. Utan att tänka sig för skriker hon ut "Men det var för helvete inte förra helgen!".
Hon tar sig för munnen. Vad fan sa hon nyss?!
Hans blick är helt tom. Och hans andning avtar. Han öppnar munnen för att säga något men stänger den lika snabbt. Tystnaden återkommer.
-Älskling förlåt mig! Jag menade inte så. Hon tar ett steg framåt för att röra vid hans kind. Slaget stoppar henne och träffar hennes hand. Han backar bakåt tills väggen stoppar honom.
Hans andning ökar. Ilskan sprider sig i kroppen. Bilder av att hon ligger i en säng med en annan kille får bägaren att
rinna över, nu är det han som skriker.
-Ditt äckliga lilla luder vafan står du och säger! Han rör sig hotfullt mot henne.
-Förlåt baby, det bara blev så jag menade inte att hoppa i säng med honom. Av ren reflex tar hon några steg bakåt.
-Du menade inte att suga hans kuk? Vrålar han.
Nu början hon bli rädd. Hon har aldrig sett honom såhär. Hans ögon brinner av ilska. Hon går fram mot honom för att lugna ner honom.
Bam, slaget träffar hennes ansikte. Hon faller ihop på golvet. Hennes kind brinner och smärtan går inte att beskriva. Trots att det rinner blod ur hennes näsa gråter hon inte. Hon stödjer sig mot väggen och reser sig upp.
Hon hinner inte reagera innan hennes kropp flyger in i väggen. Kraften hon flyger in med när han puttar henne gör att hon tappar andan.
I hans raseri ser han ingenting och känner ingenting. Hans knytnäve träffar hennes ansikte igen. Än en gång faller hon ihop, men denna gången reser hon sig inte.
Hon skyddar sitt ansikte och gråter tyst.
Minuterna går och hon vet inte hur länge hon ligger där. Han sätter sig bredvid henne. Han smeker hennes hår och visar förlåt. Äcklad och chockad flyttar hon sig från honom och hastigt reser hon sig upp.
Han tittar på henne. Från hennes näsa rinner det blod och hennes läpp är sprucken. Svarta tårar av mascaran rinner ner för hennes blodiga kinder. Hon gråter tyst. Blicken hon ger honom skär i hans själ och han inser nyss vad han gjort.
Hon bara stirrar på honom, säger inte ett ord.
Plötsligt flyger hon ut ut rummet, springer igenom hallen med honom efter sig som ropar hennes namn. Hon hör honom inte. Hon vill inte se honom mer. Snabbt drar hon på sig sina sneakers och rycker åt sig sin jacka. När han precis är bakom henne drämmer hon igen dörren i hans ansikte.
Hon fortsätter springa ut ur svalen och vidare ut på gården. Förbi dagiset och korsar vägen. När hon längre inte kan andas i vinter kylan faller hon ihop i snön.
Hon vilar sitt sönderslagna ansikte i sina händer och gråter. Hur kunde han göra så mot henne. Han lovade att aldrig lägga en hand på henne.

Smärtan i bröstet är värre än den efter slaget. Hon känner inte hur snön tränger in i hennes jeans och kyler ner hennes kropp. Hon känner ingenting. Hur ska hon någonsin kunna älska honom igen. 

Och värst av allt hur ska han någonsin kunna älska henne igen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maya - 11 januari 2016 21:00


2016-01-11 Ett nytt år igen. Denna gången är det dock bara ett nytt år. Inga förhoppningar och inga måsten. Förra året var det för mycket måsten och för höga förhoppningar och det resulterade i det mest konstiga året i mitt liv. Hela året var som et...

Av Maya - 27 maj 2015 20:44

Maj månad välkomnar oss med några extra grader, lite flera soltimmar och en jävla massa känslor. Jag hade klarat mig utan maj månad. Som vanligt är det rätt tomt när jag loggar in för att kunna skriva av mig. Det som innan var ofta har ändrats till...

Av Maya - 3 april 2015 00:46

Det är exakt som det brukar vara. Precis som det brukar vara. Du har mitt hjärta i din hand och gång på gång spottar du på det utan att märka det. Du inser inte hur mycket dina ord sårar mig. Hur mitt hjärta faller ner i magen och bildar en sto...

Av Maya - 17 januari 2015 10:33

Precis som jag sa drömde jag. Och det var inte bara en dröm utan två, helt olika drömmar. Jag ska så gott det går försöka berätta dem, så mycket jag minns.Dröm ett Drömmen börjar med att jag är påväg till jobbet, jag sitter på en buss och Fabbe är ...

Av Maya - 17 januari 2015 00:26

Tvåtusenfjorton har passerat och vi välkomnar tvåtusenfemton. De året då alla ska lyckas, då alla ska växa och det året som är deras! Precis som åren innan inte varit deras, precis som de inte sa samma sak i början på förra året.Jag vet inte om det...

Presentation


Maya 20 år, Göteborg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards