Kitai

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Barnvakt

Av Maya - 25 februari 2014 15:27

Hej
Gick upp i tid idag för en gångs skull, kl 10.30 Det är tidigt för mig i alla fall som alltid är ledig nu för tiden. Jobbar en dag denna veckan och tror det är dags att hitta ett nytt jobb.
Min kompis kom och hämtade mig klockan tolv och körde ner mig till Kungsbacka as snällt. Skulle hem till pappa för att passa lillebrosan när pappa ska på handledar kurs. Sen åkte jag, pappa och calle ner till Ica Maxi för och handla lite. Det är ju den 25 idag så bokrean börjar också. Såklart köpte jag min älskade "Femtio nyanser.." så nu har jag alla tre böckerna. Har redan kommit halv vägs i "Femtio nyanser av mörker" och planen var ju att ha den när jag åkte till Stockholm nästa vecka, det kommer bli en lång tågresa. Men nu kan jag läsa hur mycket jag vill eftersom jag har bok nummer tre, som tyvärr är den sista boken. Önskar verkligen inte att det inte var den sista.. Grymt bra bok. Tycker den är väldigt väl skriven och gillar författarens sätt att uttrycka sig på. Sen drömmer man ju sig bort i boken för deras förhållande är så underbart och på något sätt äkta.
Gymmet går väl sådär. Det är fortfarande fram och tillbaka. Lovade mig själv att tänka mer på min kost osv men det går sådär. Igår tryckte jag i mig en hel chips påse när jag kollade en film. Helt sjukt egentligen. Visst brände säkert 1500kcal igår för jag sprang 40 minuter på dagen och sen 2.5 h på gymmet men endå. Får psykos för jag inte ser några resultat eller känner mig trött i mina muskler. Det är bara samtidigt jag gör övningarna jag blir trött men känner mig aldrig helt slut länge, som jag kunde göra innan. Antar att jag måste pressa ännu hårdare och äta mindre. Får damp i alla fall och blir sjukt ner jobbad. Speciellt när man ser folk som är på gymmet 2-3 dagar i veckan och ser resultat efter en månad och här kmr jag som spenderar 2.5h på gymmet
5 dagar i veckan och det händer inte ett piss!!!
På fredag kommer min mor hem från Indien. Hon har vart där nu sen 6 december sjukt längre. Det ska bli kul att hon kommer hem men samtidigt trivs jag att bo ensam. Det är enkelt. Ingen som tjötar och man kan göra exakt vad man vill. Aja, måste i alla fall stor städa på torsdag (skjut mig). Hatar att städa det suger, får se om jag orkar städa mitt rum, hon är endå inte där inne hehe.
En vecka och två dagar kvar tills jag får träffa min kärlek, hihi as glad! Har gått för långt tid 27 dagar fan det är inte normalt. Ska bli jätte kul och träffa honom i alla fall. Ska träffa hans mamma och pappa för första gången också, och jag är sååååå nervös. Är säker på att jag kommer skämma ut mig totalt, så jävla typiskt mig. Jag hoppas bara dom tycker om mig och att vi kommer överens. Blir bara nervös jag tänker på det, herregud!
Har tvingat lillebrosan att plugga också. Han fick spela sitt data spel i en halvtimme, prickar 15.00 sa jag till honom nu räcker det och nu ska du plugga. Självklart började han "Men jag ska bara". Och nej, det finns inga ska bara med mig, säger jag att han ska plugga då pluggar han. Nu sitter han där inne och pustar och suckar, haha! Men han pluggar. Han ska kunna alla länder i EU, lite extremt tycker jag. Det finns ett test på internet man kan göra, en karta där du ska pricka ut alla länder. Jag fick 46% ganska pinsamt. Han är nu uppe i 75% och jag sa att när du är uppe i 90% får du spela en stund till, bästa mamman är jag så stolt!

Im sick and tired of feeling sick and tired.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maya - 11 januari 2016 21:00


2016-01-11 Ett nytt år igen. Denna gången är det dock bara ett nytt år. Inga förhoppningar och inga måsten. Förra året var det för mycket måsten och för höga förhoppningar och det resulterade i det mest konstiga året i mitt liv. Hela året var som et...

Av Maya - 27 maj 2015 20:44

Maj månad välkomnar oss med några extra grader, lite flera soltimmar och en jävla massa känslor. Jag hade klarat mig utan maj månad. Som vanligt är det rätt tomt när jag loggar in för att kunna skriva av mig. Det som innan var ofta har ändrats till...

Av Maya - 3 april 2015 00:46

Det är exakt som det brukar vara. Precis som det brukar vara. Du har mitt hjärta i din hand och gång på gång spottar du på det utan att märka det. Du inser inte hur mycket dina ord sårar mig. Hur mitt hjärta faller ner i magen och bildar en sto...

Av Maya - 17 januari 2015 10:33

Precis som jag sa drömde jag. Och det var inte bara en dröm utan två, helt olika drömmar. Jag ska så gott det går försöka berätta dem, så mycket jag minns.Dröm ett Drömmen börjar med att jag är påväg till jobbet, jag sitter på en buss och Fabbe är ...

Av Maya - 17 januari 2015 00:26

Tvåtusenfjorton har passerat och vi välkomnar tvåtusenfemton. De året då alla ska lyckas, då alla ska växa och det året som är deras! Precis som åren innan inte varit deras, precis som de inte sa samma sak i början på förra året.Jag vet inte om det...

Presentation


Maya 20 år, Göteborg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards